Thursday, February 28, 2008

Ciclul "Abatia"

Am gasit intr-o librarie micuta in Complexul Comercial Sir (care intre timp s-a desfiintat, cine cumpara carti in Sir?) o carte sf, care nu stiu de ce mi-a atras atentia, scrisa de un roman.
Auzisem de la un prieten ca literatura noastra SF a fost inainte de '89 una din ramurile care s-a dezvoltat nestingherita si care merita citita, asa ca am cumparat cartea "Abatia", autor Dan Dobos.

Din momentul in care am inceput sa o citesc am avut o revelatie inca de la primele pagini, nu stiu daca e cea mai buna carte Sf de la noi dar este exceptionala, pur si simplu nu imi venea sa cred pe ce pusesem mana.
In aproximativ 3 zile am terminat-o, citeam pe unde apucam in metrou, in autobuz, seara in pat etc.
La sfarsit am aflat ca e o trilogie si din acel moment a inceput goana dupa celelalte doua carti, le-am gasit cu ceva eforturi dar a meritat, aici as putea sa comentez preturile absolut incredibile de la anticari care sunt aceleasi ca cele din librarii.

Cartile sunt absolut superbe si fascinante pentru un cititor de literatura SF, totul e acolo, civilizatii avansate, calatorii interstelare, cvilizatii extraterestre etc., bine pus la punct, cu o viziune complexa si noua pentru mine si spre incantarea mea nu m-a dezamagit nici un moment, nu mai stiu ce laude sa mai aduc acestui ciclu.
Trilogia contine: "Abatia", "Blestemul abatiei", "Abatia infinita"

Nu se compara cu "Fundatia" lui Asimov ca anvergura, dar mi se pare ca este mai buna decat notoriul ciclu "Dune", care dupa prima carte nu mai prinde cititorul in aceeasi masura, din punctul meu de vedere.

Daca sunteti cititori impatimiti sau numai cochetati cu genul SF aceasta trilogie merita toata atentia.

3 comments:

only human said...

incearca si "Ferma oamenilor de piatra" si "Hidra" scrisa de Romulus Barbulescu..absolut superbe!!

Ciprian said...

daca le ai da-mi-le si mie te rog

only human said...

le am ..si te le voi da..