Wednesday, February 27, 2008

Bansko - Bulgaria

A fost si team buildingul in Bulgaria, frumos cu noi experiente, dar sa va povestesc usor usor.

Drumul pana acolo a durat vreo 7-8 ore cu tot cu opriri, alimentari, vama si restul. Drumul pana la Sofia e bun, cu doua benzi late pe majoritatea distantei si fara gropi, pe unde se poate merge cu mult peste limita legala.

Pe drum surprizele vin din partea politiei bulgare, care te asteapta in curbele cu linie continua si vizibilitate destul de buna ca sa depasesti si unde esti tentat sa calci pedala de acceleratie, prin paduri de obicei, si te trage pe dreapta unde inevitabil te indruma spre cel mai apropiat oras sa platesti o suma de 50 de eu sau asa ceva, dar nu te lasa sa pleci cu masina si de obicei se rezolva cu 10 eu, altfel daca respecti semnele si limitarile de viteza si ai rovigneta in geam pana in Sofia mergi intins

Dupa Sofia se merge pe o bucatica de vreo 100 de km de drum cu doua benzi, nesemnalizat pe lateral iar daca te prinde noaptea pe acolo poate fi obositor.

Cand am ajuns in Bansko, ne-a intampinat luna plina care se ridicase deasupra culmilor muntilor.
Hotelul de 3 stele era aranjat ingrijit, cu acces liber la Spa Center, unde se platea doar masajul.

A doua zi am urcat la cota, la 1600. Totul este gandit astfel incat sa poata fi gestionat eficient si fara stresuri inutile un numar foarte mare de turisti... e ceva nemtesc pe acolo. Printre altele, sus, la 1600 de m, poti plati cu cardul, la noi nici in Bamboo nu poti face plati cu un asemenea instrument... ti se da bon chitanta oriunde.
Am vazut mai multi turisti straini decat am vazut vreodata in Romania adunati pe platoul ala, cred jumatate din cei aflati acolo erau straini.

Am baut bere sub un soare naucitor care ne-a bronzat imediat. Eu personal am descoperit o noua placere, datul cu placa; e mai dificil decat pe schiuri, dar mie imi place la nebunie chiar daca am cazut cu scheme pe acolo, spre deliciul carcotasilor de pe margine.

Seara am mers la o taverna cu specific local. Mancarea e deosebita, buna si din abundenta, portiile sunt destul de mari si salatele sunt imense.
Am mancat cea mai buna inghetata de iaurt cu afine, facuta in care, in ulcele mici de lut. Am inca pe varful limbii gustul si aroma...


Va mai spun despre iaurturile facute in casa - adica la taverne - ca erau groase de statea lingurita dreapta, si erau servite cu miere si miez de nuca. Sunt absolut fantastice la gust, dar asta stiati deja pentru ca Bulgaria este un fel de patrie a iaurturilor.

A treia zi a fost cam la fel, cu execeptia faptului ca eram rupt de oboseala pentru ca seara precedenta s-a incheiat cu o petrecere la piscina hotelului.


Per general a fost superb: am descoperit placa, am descoperit ca masina mea este mica dar destul de buna ca sa faca fata la drum lung in conditii onorabile (ma refer la viteza, acceleratii chestii de genul asta), am descoperit ca bulgarii, asa fara imaginatie cum sunt considerati de oamenii destepti de la noi, au facut din 2002 pana in acum o super statiune in care se construiesc, atentie!, peste 200 de hoteluri pe an.

2 fotografii


Cel mai interesant racitor de bere pe care l-am vazut pana acum, iar berea chiar se servea de acolo, din apa rece ca gheata.
Berea lor nu mi s-a parut extraodrinara, dar nici de nebaut. Personal dupa ce am gustat 2 sortimente am trecut pe tuborg sau pe rachie, care era tare si buna.




Eu pe placa, la 2 secunde dupa foto am cazut bineinteles.



O sa mai pun niste fotografii cu imagini din Bansko intr-o alta zi.

p.s. da stiu am scris cam zapacit dar sper sa se inteleaga ca nu a fost rau de loc


No comments: