Saturday, January 26, 2008

Bucuria de a gati

Cu un plan bine determinat de ieri din cursul zilei, am fost la cumparaturi aseara si a fost o placere - sa mergi la cumparaturi, sa alegi din multitudinea de optiuni, exceptand partea de la casa.

Am ajuns acasa unde cu o bere cu whisky, Adelscott, da' am zis sa ma rasfat un pic, m-am apucat de gatit ca era randul meu, pentru ca facem cu randul, eu cu Roschi.

Am facut aseara reteta de mai jos, v-o recomand e simplu de gatit odata ce iti aranjezi toate ingredientele pe masa si o pui pe aragaz. A iesit o splendoare: aspect, gust, tot ce vreti , doar un sfat mic sa aveti grija la carnea de vitel sa o incercati sa fie fiarta, sa nu fie prea tare.

Sote de vitel sau de vita a la Stroganoff
Ingrediente:

Pulpa de vitel sau muschi vita 0,800 kg Ulei 100 ml Ceapa uscata 0,200 kg Ciuperci proaspete 0,500 kg Bulion 20 g Piper 3 g Boia de ardei 3 g Smântâna 0,250 kg Cartofi 0,700 kg Mustar picant 30 g Usturoi 10 g Patrunjel verde 1 leg. Sare 30 g Unt 50 g


Mod de preparare:

Carnea se spala, se scurge si se taie felii si pe urma fâsii subtiri de cca. 3 cm lungime. Se caleste în ulei 5-6 minute, întorcându-se pe toate partile si se scoate în alta cratita. În uleiul ramas se caleste ceapa curatata, spalata si taiata marunt. Se rumeneste putin, se stinge cu bulion, boia, zeama de oase sau apa fierbinte 600 ml, se introduce carnea, piperul si celelalte condimente si usturoiul taiat marunt. Se lasa toate la un loc sa fiarba 1 ora. Ciupercile se curata de pielite, se spala în mai multe ape, se taie felii si se calesc în unt pâna scade zeama care o lasa, cca.15 minute si se adauga mustarul si smântâna. Se fierb 2-3 clocote si se amesteca cu carnea si celelalte componente. Se serveste cu verdeata tocata marunt pe deasupra, cu garnitura de cartofi natur. Timp de preparare 2 ore. Se preteaza vin roze sau rosu.

Reteta de pe www.pofticiosi.ro.

Va povestesc ce a gatit ea azi maine sau mai spre seara. :)

3 comments:

Unknown said...

Si poza? Sa te vedem in actul muncii, cum te zbateai cu ciupercutele, cum taiai carnea fasiute....
Data viitoare vrem poza!

Ciprian said...

da trebuia, dar nu m-am gandit oricum sper ca a facut pofta la cel putin un cititor :)ca sa incerce reteta ca e ffff buna mancarea

Cris said...

Aici, recunosc, e greseala mea... N-am fost pe faza sa imortalizez momentul :D