Monday, March 9, 2009

Teatru radiofonic la drum lung

Saptamana trecuta iubita mea a gasit la matusa Mininova 7 dvd-uri cu piese de teatru adaptate pentr radio si mi-a zis entuziasmata ca o sa le puna pe CD-uri sa le ascultam cand plecam cu masina la drum lung. Eu am privit cu scepticism ideea, gandindu-ma ca o sa ma adoarma o piesa de teatru ascultata in timp ce sunt la volan.


Sambata plecam spre tinutul meu natal, aniversarea a 29 de ani de casnicie a parintilor mei, un eveniment mai mult decat fericit - LA MULTI ANI MAMA SI TATA si pe aceasta cale cu toate ca stiu ca nu o sa cititi - iar dimineata iniante de plecare am scris un CD de proba pentru drum.


A fost o surpriza placuta pentru mine. Intriga piesei mi-a captat atentia imediat, am condus mai incet si mai prudent pentru ca trebuia sa fiu atent la personaje: era o adaptare dupa un roman al Agathei Christie, Crima in Orient Express, cu Poirot, celebrul detectiv, interpretat de Dan Condurache .


Mi-a placut si m-a incantat enorm sa ascult la drum lung o piesa de teatru, da un alt aer calatoriei, o stare de liniste si eu, unul, conduc putin mai agitat - agitatia insemnand viteza crescuta, de obicei, flash-uri depasiri etc - nu ma asteptam sa imi placa atat de mult si sa imi modifice in bine comportamentul in trafic, mai prudent, mai calm, mai rabdator cu cei mai inceti decat mine.


Am facut cu 20 de minute mai mult decat de obicei pe drumul Bucuresti – Bacau, dar a meritat din plin.


La intoarcere am ascultat Badaranii lui Goldoni, o comedie spumoasa cu multe momente hazlii si cu o idee de baza implementata magistral, relatiile de cuplu nu se modifica odata cu schimbarea secolelor si tehnologiilor: la baza suntem acceasi oameni cu defecte si calitati pe care le altoim sau le cultivam dupa cum ne e firea si posibilitatea.


Spor la ascultat, nu o sa regretati.

No comments: